8.4.10

PERNAH?

Pernah dengar orang makan pulut dengan buah mempelam?
Pertama kali aku cerita tentangnya, kawan-kawan sudah ketawa, ketika cerita belum habis.
Pernah makan pulut dengan mempelam?
Belum pernah aku jumpa yang berkata ianya tidak sedap, sekurang-kurangnya setakat sekarang.
Pernah dengar orang makan laksa dengan pulut udang?
Aku ketawa ketika pertama kali dengar tentangnya, juga ketika cerita belum habis.
Pernah makan laksa dengan pulut udang?
Semalam aku cuba. Aku tarik balik ketawa aku.



p.s orang Kuala Perlis ajar aku makan macam ni.

19 BERBICARA:

Nafastari said...

mesti sedap, kan? tolong la blanja aku skali!

yg_indah said...

Nafastari:aku dah agak hg mesti teringat mskan Malaysia punya.hg balik nanti aku belanja.

Aloy Paradoks said...

semua tu saya tak pernah makan...

Selamber Rock said...

pulut dgn mempelan pernah try..best..

tapi laksa dgn pulut udang xpernah try lagi..kat mana nak cari?

Anonymous said...

Walaupun aku dah dengar pulut mkn dengan pelam (harum manis) sejak lbh kurang 7-8 tahun lepas oleh kwn2 aku(Room mate cum house mate cum uni mate)yg duk belah2 utara sana, smpai ke hari ni tak pernah merasa... Huhuhu... Aku kim tak pernah nak dpt, alasanya, takde musim... "der", tak kan sejak 7-8 tahun lalu tak pernah kena pada musimnya? Apa citer ni "der"?...

Ahakz!

-Artakuz-

yg_indah said...

aloy:ko dtg makan sini la.

kejora:beli laksa, beli pulut udang,cmpurkan.pulut dgn cempedak pernah mkn?

Artakuz:lani tgh musim harum manis la.hg kirim la duit dulu.tp mahai nak mampus.sekilo rm 10.beli 3biji dah rm12.hahahah.waktu hg tnya tu bukn musim dia mmg la xda.

tasekM said...

pulut dgn mempelam tu makanan org perlis ye dak...?



.

yg_indah said...

TM:mknan org Thai kot,pengaruh dia sampai la kt perlis&kedah.

ainShahajar said...

memang sukee sgt pulut udang

tp susah nye nk dpt. kat pasar mlm pun dah takde

mempelam dgn pulut? hahhaa

gelak gak

bias® said...

macam sedap jek?

yg_indah said...

AIN:HAHAHA TRY LA MAKAN DULU SBLUM GELAK.TU XPENAH DGR ORG MKN PULUT DGN CEMPEDAK LAGI.

BIAS:IKUT LIDAH LA.AKU BIASA AJA.

Selamber Rock said...

pulut ngan cempedak pun ada ka?

yg_indah said...

Kejora:yes..ada.mkn mlm2 mmg best la.tdo trus.

vidadarisakura said...

sedap ka?sedap ka?

nda dapat imejin ni.hee

yg_indah said...

meh sini Vi aku suapkan ko.hahahhaha

puding roti said...

wah kreya. kalo sy, msti sy mkn pulut udang n laksa berselang seli. bkn mkn bersama. mcm mkn kopok segera dgn kek berselang seli. syorga

yg_indah said...

puding:sedap ke mkn kpok dgn kek?

errr kreya tu apa

Nazz@Purple said...

penah dgr..pulut mkn ngan harum manis..tp tak penah try lagi..

yg_indah said...

Nazz:eh rugi xtry.hilang satu nikmat dunia

 
MENGHARAPKAN YG_INDAH © 2008