22.3.10

ADA SESUATU YANG

Dalam hati ini, ada yang sedang membenam-benamkan cakarnya pada dinding-dinding ketenangan yang daif aku bina. Bergegar-gegar meriuhkan bilik hati yang sedia kecil. Moga ia takkan roboh.

Dalam jiwa ini, ada yang sedang meruntun-runtun perasaan aku yang aku papah. Melemahkan dakapan yang sedia longgar. Terkulai-kulai terjelupuk di kaki-kaki manusia.

Semua itu terpaksa difikir mencari kata selesai. Tapi terlalu beban sampai tak terfikir. Lalu jalan mudah tidak memikirkannya. Kelak tak terjumpa kata selesainya.

Hantarkan aku soldadu-soldadu, dari jampi-jampimu, yang bisa mematahkan cakar yang terbenam, dan melanda yang meruntun-runtun.

11 BERBICARA:

fadzilah said...

salam..lama menyepi diri..sekali keluar entri..penuh makna tersirat.

Seorang Bukan Sasterawan said...

saudara,
percayalah pada setiap sesuatu, Allah telah tentukan kejadian,
dan dalam setiap kejadian, Allah telah tetapkan hikmahnya..
Cuma pada hikmah itu bukan bagi insan untuk memikirkannya..

p/s:usah menurut gerak hati yang sedang kecil,jangan mengikut kata jiwa yang sedang lemah,kelak pertimbanganmu akan menjadi beban kepadamu suatu hari nanti

yg_indah said...

fadzilah:tersirat?xda pun;)

SBS:aku kdg2 heran, macammana hg selalunya paling paham entry aku.sebab mmg aku tulis utk buat org tak paham.mgkin sebab kita lahir tahun yg sama?

Aloy Paradoks said...

wah bahasa,,, dasyat,,,

yg_indah said...

aloy:dasyat lg ko bro...

tasekM said...

alahai.... kenapa ni bro...?



.

yg_indah said...

TasekM:xde pape kak.saja ja layan emosi seketika.sekejap sj dah ok dah

Akak Kembang said...

akan aku layangkan jampi-jampiku..agar kau tidak terus terbenam..agar hatimu tidak lagi meruntun-runtun..tunggu ye..aku lalukan di angin lalu..seruanku ini...

yg_indah said...

kirimkan juga duitmu akak, kerna mempelam harum manis berbuah lagi.si posmen sudah menanti di luar dengan vannya.dia bilang kirimannya esok sampai.

Akak Kembang said...

duitmu...duitku juga...silalah bayaq...hehehehehe

Selamber Rock said...

ada sesuatu yang xbest dalam hati, kan?

 
MENGHARAPKAN YG_INDAH © 2008