24.9.10

KEBELAKANGAN INI


Kebelakangan ini menyeterika pakaian menjadi sedikit (makna: sangat) membebankan. Sebab apa aku kurang pasti. Mungkin cara tradisional yang aku guna (menggosok dengan seterika besi dan bukannya seterika arang.Seterika arang tu dah dikira antik).

Meminta orang asing menyeterika untuk aku bukan suatu penyelesaian. Kerana aku tak akan puas hati dan takut baju rosak (walaupun baju murah). "Membeli" orang yang akan menyeterika untuk aku bukan penyelesaian yang praktikal sekarang (hantaran tinggi).

Hasil jalan-jalan aku nampak benda lebih kurang macam gambar di atas. Mungkin dengannya menyeterika akan jadi kenangan manis. Sambil tengok TV pun boleh menyeterika. Cuma di mana ada gerangannya dia dan berapa "hantaran"nya?

11 BERBICARA:

Selamber Rock said...

kalo dah malas xleh ckp ape laaa..

hahahahaha...

vidadarisakura said...

50000

kelisa_samudera said...

macam vakum ja. vakum boleh jadi seterika ka? ka macam mana?

fadzilah said...

cepat2 la kawen..nnt lagi lama hantaran lagi tinggi..

yg_indah said...

Ju: hahahah pndai ko ya.

VV: belikan aku

kelisa:kalau hg tau benda ni,mesti hg xmau yg lain dah.seterika moden la,unconventional.xyah pakai iron board,gantung pun leh iron

fadzilah:kelapa tua lg murah dr kelapa muda kan? ;)

puding roti said...

kat kedai selalu ada mende tu kan? mmg senang utk org yg mls gosok baju mcm sy ;p

yg_indah said...

a'a.puding tlg belikan.

addyaholix said...

aku ikut masa. kalau bangun lambat, baju aku takkan langsung berseterika. tapi aku bijak. aku pakai jaket atau kardigan sama.

yg_indah said...

addy: lamanya 'hilang':)

Anonymous said...

dlm 2-3 ratus je tu bro...





-tasek zain-

yg_indah said...

yela.mahal lagi la kak.5rat da la.

tasek zain?cissssssssss.hahahahah

 
MENGHARAPKAN YG_INDAH © 2008