9.9.10

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

It's nearly eve of Aidilfitri and I still in my office. But it is not a moan or groan for the reason of responsibility. Huh? is it? Besides, I don't have to take a lengthy journey for hometown as it just 25minutes from the office.

Anak-muda di rantauan sudah pulang ke kampung. Dengan kereta-kereta yang bercermin gelap dan berekzos hingar. Dan dipandu laju-laju di jalan yang sempit. Budi bahasa kini hanya dikira dari sudut pertuturan dan pakaian barangkali (ketebalan poket juga). Baru punya (hutang) kereta sebiji sudah fikir boleh buat macam-macam.

Masih ada yang tidak mampu untuk berbaju baru pada hari raya. Kewujudan mereka itu suatu ujian kepada yang lebih mampu.

Suatu pagi (8.30 pagi) aku bangun dan lihat dahan-dahan pokok condong ke arah kiblat. Hahaha sungguh. Tapi aku percaya semuanya kebetulan sebab aku rasa Lailatul Qadr jadi malam lain, bukan malam tu. Bila aku cerita pada kawan aku, dia kata:Lailatul Qadr bukan untuk dicari, tapi untuk diisi. Potong stim betul la kawan aku tu.

Siapa kata kad raya sudah tidak relevan? Sentimentalnya masih seperti dulu, jauh lebih hebat dari SMS & E-mail raya. Boleh mengharukan hati walaupun yang menghantarnya cuma sepelaung jauh. Terima kasih pada yang menghantari aku kad-kad raya, meskipun kos setem dah naik sekarang (Thanks Kak Lin & DLL).

10 BERBICARA:

nafastari said...

selamat!

kelisa_samudera said...

beberapa soalan utk hang:-

1) tak mau ka tergolong di dalam golongan orang2 balik kampung?

2) hang semayang terawih dak malam sebelum condong tu?

3) kalo kad raya yg dibagi cuma urusan professional (bukan peribadi) hang tersentuh dak? kad2 raya macam tu berlambak aku dapat.

selamat hari raya. kalo aku ada masa aku pi rumah hang nanti.

fadzilah said...

selamat hari raya..

Selamber Rock said...

selamat hari raya...=)

Aloy Paradoks said...

bila aku dah beli rumah sendiri,, aku akan pos alamat kat member2 supaya diaorg hantar kad raya..

yg_indah said...

nafastari:bila nak balik beraya?

kelisa: 1) hari2 aku balik kg.hahaha 2) xsemayang terawih.huhuhu 3) xgantung,habiskan benang ja kalau nak gantung.

fadzilah:maaf zahir batin.

Ju Asu Ra:slm aidilfitri.

Aloy:rumah sewa pun ada alamat apa.

Akak Kembang said...

Selamat Hari Raya Syakir....

hamzah ian said...

selamat puasa 6

Anonymous said...

Selamat Hari Raya ked...
Hg laa ni awat segan update blog...

-Artakuz-

yg_indah said...

alin:tq for the card.

hamzah:moga2 aku selamat posa 6

artakuz:entry aku ni terlalu susah nak dapat idea

 
MENGHARAPKAN YG_INDAH © 2008